Motivating EFL Learners in the Globalized Digital Revolution

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلفون

المستخلص

The current paper aims at examining the potential correlative link between establishing students’internal motivation and the implementation of up-to-date technology in the teaching-learning process.To meet the objectives of the study, the researchers adopted multi-approach methods, such as tests, class observations, interviews, and questionnaires.The samples were categorized into three divisions based on age.The resultsshowed that there is consensus among students that the implementation of high tech in classes positively impacts the rate of inner motivation. Moreover, instructors played a decisive role because they are responsible for enhancing students’ knowledge in both learning and technology use.It is highly important to recognize that using up-to-date technology is inevitable in the teaching process since it increases students’ inner motivation. In addition, teachers are a vital factor in the implementation of technology in the teaching process.

الكلمات الرئيسية


عنوان المقالة [English]

تحفيز متعلمي اللغة الانجليزية كلغة أجنبية في عصر الثورة الرقمية العالمية

المؤلفون [English]

  • Abbas H. Al-Shammari
  • Ahmad A. Sahiouni
المستخلص [English]

الهدف الرئيسي للورقة البحثية هو البحث في العلاقة المحتملة بين بناء الحافزية الداخلية (الذاتية) للطلاب و تطبيق التكنولوجيا المتطورة في عملية التعليم و التعلّم. لتحقيق اهداف الدراسة, تبنى الباحث طرق متعددة في البحث مثل الامتحانات, المراقبة الصفية, المقابلات الشخصية, و الاستبيانات. تم تصنيف عينات الدراسة الى ثلاثة فئات بناءً على العمر. اظهرت الدراسات اجماع الطلاب على أن تطبيق التكنولجيا المتقدمة يؤثر ايجابياً معدّل الحافزية الداخلية. لعب المعلمون دوراً محورياً لانهم مسؤولين عن عملية تعزيز المعرفة لدى الطلاب في استخدام التكنولويجا في التعلم. من الاهمية بمكان ادراك بان استخدام النكنولوجيا الحديثة أمر لا مفر منه في العملية التعليمية كون استحدام التكنولوجيا يزيد بناء الحافزية الداخلية (الذاتية) للطلاب. كما اته للمعلم دور حيوي في تطبيق التكنولوجيا المتقدمة في العملية التعليمية.

الكلمات الرئيسية [English]

  • الحافزية
  • التكنولوجيا المتقدمة
  • تكنولوجيا المعلومات و التواصل
  • الحافزية الداخلية (الذاتية)