Noun Phrase Complexity in Saudi University Students’ Academic Writing

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

College of Languages and Translation, Imam Mohammad Ibn Saud Islamic University

المستخلص

This study investigates the use of various features of noun phrases employed in argumentative writing by Saudi college students, as well as differences in the complexity of these noun phrases between learners with varying levels of writing proficiency. Using the hypothesized developmental progression index proposed by Biber et al. (2011), the researcher analyzed argumentative essays to determine prenominal and postnominal modifiers. Additionally, manual coding of data was utilized to document and analyze the occurrence of noun premodifiers and postmodifiers. It was revealed that level-three students relied primarily on attributive adjectives and possessive nouns as premodifiers, whereas the most commonly used phrasal features for level-five students were of- phrases as noun modifiers and nouns as nominal pre-modifiers. The results of the study support the proposed developmental index by demonstrating that level-three students, who are less proficient, heavily relied on attributive adjectives. This finding aligns with the notion that attributive adjectives are acquired at an early stage. Furthermore, the utilization of noun modifiers by level-five students, who belong to the more proficient group, exhibited a much higher resemblance to the frequencies observed in published academic prose compared to the usage by the less proficient group. The results of the study have the potential to contribute to a better understanding of the complexity of noun phrase use among Saudi EFL students' learning.

الكلمات الرئيسية


عنوان المقالة [English]

تعقيد العبارة الاسمية في الكتابة الأكاديمية لطلاب المرحلة الجامعية السعوديين

المؤلف [English]

  • محمد بن عبدالله الراشد
المستخلص [English]

تبحث هذه الدراسة في السمات المختلفة للعبارات الأسمية المستخدمة في الكتابة الجدلية من قبل طلاب المرحلة الجامعية السعوديين الدارسين للغة الإنجليزية لغة أجنبية، بالإضافة إلى الاختلافات في تعقيد هذه العبارات الأسمية بين الطلاب من مستويات مختلفة للكفاءة اللغوية. وتسعى الدراسة إلى تحديد سمات العبارات الأسمية الأكثر والأقل شيوعًا المستخدمة في الكتابة الأكاديمية، بالإضافة إلى الاختلافات في سمات العبارات الأسمية. واستخدم الباحث the hypothesized developmental progression index الذي اقترحه بيبر وآخرون (2011) لتحليل 37 مقالة جدلية، وتم استخدام الترميز اليدوي للبيانات لتوثيق وتحليل وجود المعرفات المستخدمة قبل وبعد الأسماء. وأظهرت النتائج أن طلاب المستوى الثالث اعتمدوا في المقام الأول على الصفات المنسوبة وأسماء الملكية كمعرفات مستخدمة قبل الأسماء، في حين أن سمات العبارات الأسمية الأكثر استخداما لدى طلاب المستوى الخامس كانت عبارات of- والأسماء كمعرفات مستخدمة قبل الأسماء. وتدعم نتائج الدراسة مؤشر بايبر المقترح من خلال توضيح أن طلاب المستوى الثالث، الأقل كفاءة، يعتمدون بشكل كبير على الصفات المنسوبة. وتتوافق هذه النتيجة مع فكرة أن الصفات المنسوبة يتم اكتسابها في مرحلة مبكرة. علاوة على ذلك، أظهر استخدام سمات الأسماء من قبل طلاب المستوى الخامس، الذين ينتمون إلى المجموعة الأكثر كفاءة، تشابهًا أعلى بكثير مع التكرارات التي لوحظت في الكتابة الأكاديمية مقارنة باستخدام المجموعة الأقل كفاءة.

الكلمات الرئيسية [English]

  • العبارات الاسمية
  • الكتابة الأكاديمية
  • المقالات الجدلية