التحفيز واکتساب اللغة الثانية: التوجهات التحفيزية في تعلم اللغات الأجنبية

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

المستخلص

العديد من الدراسات التي اجريت عن سبب تمکن بعض المتعلمين في اکتساب اللغة بسهولة وبسرعة مقارنة بغيرهم. معظم الدراسات اثبتت ان اکتساب اللغة الثانية لا يقف على القدرات العقلية او طرق التدريس الاحترافية . ان تعلم اللغة اکثر تعقيدا من ذلک وانما يتأثر بعوامل اساسية تفوق سيطرة المتعلمين والمدرسين وتعرف هذه العوامل بالعوامل الاجتماعية اللغوية . تتضمن تلک العوامل الثقافة و العمر و الدافع والحالة الاقتصادية والاجتماعية والجنس. هذه الدراسة سوف ترکز على تأثر الدافع او الحافز في اکتساب اللغة الثانية.

الموضوعات الرئيسية


عنوان المقالة [English]

Motivation and Second Language Acquisition: Motivational orientations in Foreign Language Learning

المؤلف [English]

  • Sarab AL-Akraa
المستخلص [English]

Numerous research studies have been conducted on why some learners acquire a second language more easily and quickly than others. Most of these studies have demonstrated that acquiring a second language does not depend only on learners’ cognitive ability or professional teaching strategies. The learning language process is more complicated than that. It is affected by crucial factors that are beyond the control of learners and teachers. These factors are known as sociolinguistic factors. These factors include culture, age, motivation, socio-economic status, and gender. This research paper mainly concentrates on the role of motivation in second language acquisition.

الكلمات الرئيسية [English]

  • Motivation
  • second language acquisition
  • learning language
  • sociolinguistic factors